یزدفردا: نانوایی‌هایی که به صورت اینترنتی نان می‌فروشند باید نوبت مشتریان حضوری را نیز رعایت کنند.

به گزارش یزدفردا: دستورالعمل جدید اتاق اصناف در مورد فروشی غیر حضوری (اینترنتی و تلفنی) نان، نانوایی‌ها را مکلف کرده برای رعایت نوبت مشتریان حضوری به سامانه نوبت‌دهی و اعلام نوبت مجهز شوند.

بر اساس دستورالعمل اتاق اصناف ایران، نان در پلتفرم‌های اینترنتی می‌تواند علاوه بر نرخ‌های مصوب، به شیوه رقابتی نیز قیمت‌گذاری شود.

طبق قیمت‌گذاری رقابتی، نانوایی می‌تواند نان را با حداکثر ۲ برابر قیمت تضمینی هر کیلو گندم و هزینه تبعی آن عرضه کند. همچنین حداقل قیمت فروش هر کیلوگرم آرد در این حالت ۱۵۰ درصد قیمت تضمینی هر کیلو گندم و هزینه تبعی آن تعیین شده است.

نکته حایز اهمیت اینکه در این حالت به نانوا «کمک‌هزینه» پرداخت نمی‌شود.

این دستورالعمل در مورد افزودنی‌های مختلف به نام مانند کنجد، سبوس و سبزیجات نیز تعیین تکلیف کرده است. نانوا و پلتفرم می‌توانند هزینه این افزودنی‌ها را بین خود توافق کنند و پلتفرم باید به صورت شفاف و تفکیک‌شده این هزینه‌ها را در صورتحساب نشان دهد.

طبق این دستورالعمل، پلتفرم باید شماره نانوا، نرخ نان، نوع نان، وزن چانه یا نان، نرخ و حجم انواع کالا و خدمات جانبی و اطلاعات صورتحساب الکترونیکی را نمایش دهد.

همچنین باید اطلاعات مرتبط با حمل، تحویل کالا و بازخورد مشتریان در مورد تجربه خرید از نانوایی‌ها در سکو نمایش داده شود.

این دستورالعمل به مدت سه ماه آزمایشی اجرا می‌شود. مردم می‌توانند شکایت‌های خود از پلتفرم‌ها در این مورد را در سامانه اینماد ثبت کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا